Hore

Aby vývoj webu nebol drahou katastrofou

Aby vývoj webu nebol drahou katastrofou

Vývoj novej web stránky je náročný proces ktorý má svoje úskalia.  V Balci máme bohaté skúsenosti s vývojom webov na mieru. Preto sme si pre vás pripravili zopár rád ktoré vám pomôžu úspešne dokončiť projekt novej webstránky.

Vaším prvý krok by mal viesť k brainstormingu s projektovým teamom na ktorom si stanovíte základne ciele nového webu.

  • Spíšte vaše očakávania od nového webu.
  • Zadefinujte hlavný cieľ.
  • Zamyslite sa nad funkcionalitami novej webstránky a rozdelte si ich na tzv. “mandatory” a “optional”.

Je dôležité mať tieto 3 základne piliere jasne definované. Pomôžu vám nastaviť očakávania a proces tvorby. Taktiež bude pre vás oveľa jednoduchšie spraviť objektívne vyhodnotenie projektu a jeho úspešnosti.

Očakávania od novej web stránky

Nemusí sa vždy jednať len o novú firemnú web stránku. Často riešime pre klientov aj tzv. open-page webstránky ktoré predstavujú komplementárny projekt k ich celkovej obchodnej stratégii. Skvelým príkladom sú rôzne sezónne akcie ktoré sú podporené samostatnou kampaňou.  

Je prirodzené, že očakávania od projektu budú odlišné. No ich definovanie ma vplyv na výber technológií, stanovenie online stratégie pre daný projekt či určenie projektového rozpočtu.

Stanovenie hlavného cieľu web stránky

Definovanie hlavného cieľu by malo nasledovať po formulovaní základných očakávaní. Myslite však aj na zber dát ktoré budete potrebovať na kvantifikáciu vášho cieľa.  Uvediem niekoľko príkladov:

  • Akvizícia nových zákazníkov
  • Uvedenie nového produktu
  • Budovanie značky a dobrého mena
  • Vytvorenie hlavného online komunikačného kanála našich služieb

Možno sa pýtate prečo to je dôležité alebo ste to mohli vystihnúť už pri formulovaní vášho očakávania od novej web stránky. Po ukončení projektu a jeho vyhodnocovaní budete vaše výsledky konfrontovať práve s jedným cieľom.  Zároveň je táto definícia dôležitá pri výbere funkcionalít pre váš web. 

Funkčný web sa nerovná švajčiarsky nožík

Veľa klientov robí tú chybu, že na svojej web stránke alebo novom e-shope chcú mať všetko, všetko sa má animovať a ideálne by mal web vedieť uvariť aj kávu.

V zásade táto predstava nie je zlá sama o sebe, no mala by byť argumentačne podložená.  V tomto bode si budete definovať zoznam funkcionalít pre váš e-shop alebo web stránku. 

Pri každej funkcionalite sa na chvíľu zastavte a konfrontujte ju s vašim cieľom. Je dôležité vedieť akým spôsobom a akou mierou pomôže audiencii na vašom webe vykonať akciu ktorá je cieľom. 

Je prirodzené, že pre e-shop sú výrazne dôležitejšie funkčné záležitosti ako je filtrácia, výber podobných produktov ako rôzne dizajnové funkcie. Rovnako pre stránku, ktorá má slúžiť ako hlavný prezentačný kanál, bude vhodné použiť inú škálu analytických nástrojov a celkovo iné nastavenie online analytiky. 

Funkčný web nie je o širokom spektre funkcii, ale je o efektivite – čistej racionálnej efektivite. 

 

Zdieľaj tento článok:

Funkčný web alebo e-shop na mieru

Vytvoríme vám web, alebo e-shop na mieru s dôrazom na kvalitu, ktorý bude spĺňať moderné marketignové a dizajnové trendy. Pri tvorbe webov dbáme na to, aby ich obsah bol jednoducho upravovateľný aj bez programátora.

Zistiť viac